
Corina Bergs is onze manager en enthousiaste baliemanager. Zij helpt u zodoende met uw vragen en klachten. Zij maakt ook uw afspraken en regelt verder uw doorverwijzingen. Ze weet altijd wat ze zegt en ze zegt altijd wat ze weet!
Taken:
praktijkmanager
baliemanager
klachtenfunctionaris
Geboren:
in Sittard op 24/10/1974
Opleidingen:
tandartsassistente (2014)
Röntgencursus
“Mijn naam is Corina Bergs. Sinds augustus 2017 ben ik werkzaam als praktijkmanager en balie-assistente in Roosteren. Met veel enthousiasme probeer ik uw bezoek aan onze praktijk zo aangenaam mogelijk te maken. Na het werk kun je mij regelmatig vinden voor een lange wandeling met mijn gezin in de natuur. Ik hoop je snel te zien voor een afspraak in onze praktijk.”
Wat doet een praktijkmanager?
Moderne tandartspraktijken zijn georganiseerde bedrijven. Steeds vaker laten tandartsen zich ondersteunen door een praktijkmanager. Deze medewerker vervult een spilfunctie in het bedrijf.
Tandartsen zijn druk met hun dagelijkse werk. Hierbij horen ook duizend en één bijkomende dingen. Dat heeft tot gevolg dat er voor veel zaken niet genoeg tijd en hulp beschikbaar is.
Het kost veel tijd en energie om met veranderingen om te gaan. Dit merken we als het ons niet lukt om de situatie te verbeteren.
Een praktijkmanager zorgt voor de uitvoering van het organisatie-beleid. Hierdoor kan het medisch en ondersteunende personeel haar werk zo efficiënt uitvoeren. Ook kunnen de patiënten daardoor tijdig en optimaal worden geholpen. Een praktijkmanager geeft verder operationeel leiding aan alle assistenten. Ook geeft zij daarnaast leiding aan het ondersteunend personeel. Zij signaleert zowel knelpunten en als verbeter-mogelijkheden. Ook kijkt zij naar de ontwikkelingen in wet- en regelgeving. Verder is ze ook verantwoordelijk voor het verbeterproces van de praktijkorganisatie.
Samen met de directie is de praktijkmanager zodoende verantwoordelijk voor deze ontwikkelingen.